(0 szt)
zł
zobacz koszyk
dobry, okładka z niewielkimi otarciami i zarysowaniami, blok książki trochę przybrudzony, zapach piwnicy, przybrudzenia strony przedtytułowej oraz trzech ostatnich
Często wracamy myślami do czasów świetności naszego państwa, wybitnych przywódców, największych zwycięstw i porażek. Porównujemy je z dokonaniami innych narodów, badamy ich wzajemne wpływy. Kolekcja Dynastie Europy stanowi pretekst do ukazania nie tylko najważniejszych wydarzeń historycznych na świecie, lecz przede wszystkim poznania kultury i obyczajów tamtych czasów. Burzliwe dzieje największych rodów świata to przecież nie tylko konflikty między mocarstwami, wojny i kolejne zdobycze terytorialne, lecz także historia rodowych zamków, pałaców, stale rozwijających się miast.
Tom 4 kolekcji "Dynastie Europy" przedstawia dzieje dwóch znamienitych rodów, od których rozpoczęła się historia nowożytna naszego kontynentu – Merowingów i Karolingów.
Przenosi nas w czasy, gdy istniało potężne państwo Franków – pierwszy katolicki kraj Europy Zachodniej. Losy obu rodów – Merowingów i Karolingów – były ze sobą splecione w wyjątkowy sposób. Władza i wpływy obu dynastii miały podobny zasięg terytorialny. Oba rody panowały nad tymi samymi ludami. Oba przykładały wielką wagę do rozwoju sztuki i oba konsekwentnie powracały do antycznych wzorców. Nic dziwnego, że ich zamiłowanie do tradycji chrześcijańskiej i ornamentyki pogańskiej zaowocowało dziełami o ponadczasowej wartości.
Wśród członków obu dynastii nie brakowało wyjątkowych osobowości, takich jak król Chlodwig – Merowing, który przeszedł do historii jako władca niemal idealny, czy Karol Wielki – jeden z najwybitniejszych Karolingów, który jako pierwszy chrześcijański władca nosił miano cesarza rzymskiego.
Bogato ilustrowany album Merowingowie i Karolingowie przedstawia biografie monarchów, zawiera analizy i szkice historyczne naukowców najznamienitszych polskich uniwersytetów. Wzbogacony jest o reprodukcje unikatowych dokumentów, drzewa genealogiczne, mapy oraz setki zdjęć z polskich i zagranicznych muzeów.
[Agora, 2010]